טיפול שורש

מרכז אנדודונטי ד’ר צבי פוס        טל:  6499735 - 03      

 
מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא למעשה טיפול בתעלות השורש. לכל שן יש כותרת ושורש. הכותרת נראית לעין והשורש אוחז את השן בתוך העצם.  בתוך השורש יש תעלות צרות המכילות כלי דם, סיבי עצב ורקמה אורגנית כמו בכל אבר אחר בגוף. כשרקמה בתוך תעלת השורש נפגעת כתוצאה מעששת עמוקה, או חבלה בשיניים או כל סיבה אחרת. יש צורך בטיפול שורש. במהלך טיפול שורש מסלקים את כל הרקמה האורגנית מתעלות השורש ואוטמים את החלל בחומרי אטימה למניעת חדירה של חיידקים לתעלת השורש.
בכל שן תעלות שורש שונות ולכן יש קושי לאתר את התעלות ולפנות מהן את כל תכולותן כשנדרש.

  

האם טיפולי שורש כואבים?
טיפולי שורש אינם כואבים, כי השיניים המטופלות מורדמות בחומרי הרדמה מקומיים כמו בכל טיפול שיניים. לעתים, כאשר הרקמה בתוך תעלות השורש נמקית, או במקרים של חידוש טיפול שורש קודם, ניתן לבצע טיפולי שורש ללא כאבים וללא אילחוש מקומי. במרכז האנדודונטי ד"ר צבי פוס טיפול שורש מבוצע רק כאשר השן מורדמת ואין חשש לכאב במהלך הטיפול
  

איך יודעים אם צריך טיפול שורש?
ההחלטה על טיפול שורש מתקבלת לאחר בדיקת רופא שיניים שנעזר בכלי אבחון כמו צילום רנטגן ואמצעי הגדלה כמו מיקרוסקופ קליני וכמובן הקשבה לסימפטומים של המטופל. במקרים של כאבים למשקאות ומאכלים חמים, יש סיכוי גבוה לצורך בטיפול שורש בשן הרגישה. נפיחות וכאבים ללחץ באזור קצה השורשים, יובילו לעתים לאבחנה הדורשת טיפול שורש. במקרים אחרים נדרש טיפול שורש ללא סימפטומים של כאבים. למשל אבחון דלקת בקצה שורש השיניים באמצעות צילום רנטגן, או שבר שן שאינו מאפשר בניית כתר ללא טיפול שורש. במרכז האנדודונטי ד"ר צבי פוס ציוד אבחנתי מדוייק ומתקדם.
  

מי מוסמך לבצע טיפול שורש?
כל רופא שיניים מקבל הכשרה במהלך לימודיו לבצע טיפול שורש. מומחה לטיפול שורש (אנדודונט) הוא רופא שיניים שעבר הכשרה לטיפולי שורש 3 שנים נוספות לאחר סיום לימודיו בבתי הספר לרפואת שיניים. המומחה לטיפולי שורש רוכש מיומנות גבוהה בטיפול שורש ומצויד במכשור ייחודי לביצוע טיפולי שורש מורכבים, חידושי טיפול שורש וטיפולי שורש כירורגיים - אפיסקטומי. רופאי שיניים כלליים רבים מפנים למומחה לטיפולי שורש מקרים מורכבים הדורשים מיומנות ומכשור ייחודי. חלק מרופאי השיניים מפנה את כל המטופלים הזקוקים לטיפול שורש למומחה לטיפולי שורש. במרכז האנדודונטי ד"ר צבי פוס מבצעים את הטיפול מומחים מנוסים לטיפולי שורש בעל ותק של 10 שנים לפחות.
  

מה נדרש לאחר טיפול שורש?
לאחר טיפול שורש נדרש שיקום של השן במבנה וכתר כדי לשמור על שלמות השן ולמנוע שבר. מומחה לטיפולי שורש מפנה לאחר סיום טיפול שורש את המטופל לרופא מפנה כדי לשקם את השן. מומחה לטיפול שורש מבצע רק את הטיפול השורש.


לפרטים נוספים על טיפול שורש לחצו כאן >>





   

סרטון  הסבר על טיפול שורש ומרכז אנדודונטי ד"ר צבי פוס


ד"ר צבי פוס
בוגר הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, הדסה עין כרם, ובוגר תכנית ההתמחות לאנדודונטיה, טיפול שורש, במרכז הרפואי אלברט אינשטיין ואוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב.

דר' פוס פרסם עשרות מאמרים מדעיים ופרקים בספרי לימוד בתחום טיפול שורש בארה"ב, אירופה וישראל. היה חבר מערכת וסוקר בעיתונים מקצועיים חשובים והרצה בכנסים בינלאומיים ואוניברסיטאות יוקרתיות בארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אירופה, יפן, סין וישראל.

צבי פוס   מילא תפקידים רבים בתחום האקדמי והמקצועי ברפואת השיניים ובתחום טיפול  שורש בישראל:

 

  • מרכז המחלקה לאנדודונטולוגיה, טיפול שורש, בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב
  • אחראי על הוראת הכירורגיה האנדודונטית בתכנית ההתמחות לאנדודונטיה, טיפול שורש, בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב
  • יו"ר ועדת הבחינות להתמחות באנדודונטיה, טיפול שורש, במשרד הבריאות.
  • יו"ר האיגוד הישראלי לאנדודונטיה, טיפול שורש,  IES.
  • נציג ישראל בפדרציה העולמית של האיגודים האנדודונטים, טיפול שורש,  IFEA נציג ישראל באיגוד האירופאי לאנדודונטולוגיה, טיפול שורש , ESE
לאתר של ד'ר צבי פוס


 
 
רכז אנדודנטי ד”ר פוס - גליקסברג 7 תל אביב 69412 טל. 03-6499735 / zvi.fuss@gmail.com © כל הזכויות שמורות לד"ר צבי פוס